
23 травня 2025 року у Хмельницькому національному університеті відбувся вебінар для науково-педагогічних працівників на тему «Практичні, лабораторні та семінарські заняття: сутність й особливості проведення».
Спікерка – Ірина Андрощук докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка навчально-методичного відділу Хмельницького національного університету.

У тренінгу взяли участь декани, завідувачі кафедр, гаранти (керівники робочих груп) освітніх програм, члени робочих груп та науково-педагогічні працівники ХНУ – загалом понад 150 осіб.

Вебінар сприяв підвищенню професійних компетентностей учасників, зокрема в частині організації та ефективного проведення різних форм аудиторних занять. Завдяки участі у заході викладачі змогли поглибити свої знання щодо методичних підходів, удосконалити навички планування занять, розробки навчальних матеріалів, а також ознайомитися з сучасними освітніми технологіями, спрямованими на активізацію пізнавальної діяльності студентів.




Спікерка детально зупинилася на спільних та відмінних характеристиках семінарських, практичних і лабораторних занять, акцентуючи увагу на їх дидактичному призначенні, структурі й методичних підходах до організації. Окрім теоретичних аспектів, вона представила орієнтовну структуру кожного виду занять, що дозволило учасникам отримати чітке уявлення про особливості їх підготовки та реалізації в освітньому процесі.




Ірина Василівна представила чіткий алгоритм визначення виду навчального заняття, що дозволить педагогам обґрунтовано підходити до вибору форми організації освітнього процесу відповідно до мети, змісту дисципліни та очікуваних результатів навчання. Окрему увагу вона приділила типовим помилкам, які виникають під час визначення виду навчального заняття, зокрема змішуванню ознак практичних, семінарських і лабораторних форм, а також неправильному визначенню їх методичного наповнення, що дало змогу учасникам вебінару глибше усвідомити важливість коректного підходу до планування та реалізації навчального процесу.


У ході тренінгу виникла жвава дискусія. Учасники тренінгу отримали ґрунтовні відповіді на поставленні питання.


За результатами вебінару учасникам будуть видані сертифікати підвищення кваліфікації обсягом 6 годин (0,2 кредити ЄКТС).